Suomen Hiihtoliitto lomauttaa koko henkilökuntansa ja irtisanoo yhden henkilön.
Hiihtoliitto ilmoitti maaliskuun lopussa aloittavansa yt-neuvottelut, jotka koskevat koko henkilöstöä. Neuvottelut saatiin päätökseen torstaina 16. huhtikuuta.
Yt-neuvottelujen alussa ilmoitettu säästötavoite oli Hiihtoliiton ja sen omistaman kaupallisen yhtiön Nordic Ski Finlandin osalta yhteensä yli 500 000 euroa. Lomautus- ja irtisanomistoimenpiteillä toteutuvat yli 400 000 euron suuruiset säästöt.
Hiihtoliitto tiedottaa, että kauden 2020-2021 talousraami näyttää hankalalta yleisen markkinanäkymän vuoksi.
Hiihtoliiton lajien (maastohiihdon, mäkihypyn ja yhdistetyn) maajoukkueiden valmennushenkilöstön valinnoista tiedotetaan viikolla 17. Sen jälkeen maajoukkueet valitaan mahdollisimman pian.
Lähde: Hiihtoliiton tiedote

































