Pesäpallon 100-vuotisjuhlavuosi 2022 palauttaa Superpesiksen Halli-SM-turnaukset ohjelmaan koronan aiheuttamien kahden välivuoden jälkeen. Naisten Halli-SM:ää pelataan neljässä alkulohkossa, joista vain voittajat etenevät lopputurnaukseen Tampereelle 19.-20. maaliskuuta.
Järjestävät seurat ja pelipaikkakunnat ovat vastaavat kuin viime kevään perutuissa tapahtumissa. Ensimmäisenä aloittava A-lohko pelataan Joensuussa, jonne matkustavat Jyväskylän Kirittäret ja Kempeleen Kiri lauantaina 5. helmikuuta.
Pesäkarhut Porista on hallitseva Suomen mestari niin viime syksyltä kuin edellisestä halliturnauksesta 2019 ja saa kotihalliinsa vastustajiksi Hyvinkään Tahkon sekä sarjanousijan Pöytyän Urheilijat lauantaina 26. helmikuuta.
Toinen sarjanousija Mailattaret Vaasasta on mukana mielenkiintoisessa Etelä-Pohjanmaan omassa lohkossa. Mailattarien lisäksi Seinäjoki Areenassa pelaavat Lapuan Virkiä ja Seinäjoen Maila-Jussit sunnuntaina 20. helmikuuta.
Lohko B pelataan Rauman Talviharjoitteluhallissa lauantaina 19. helmikuuta. Feran vieraiksi saapuvat Manse PP Tampereelta ja Roihuttaret Helsingistä.
Sarjajärjestelmä on armoton, sillä välttämättä yhteenkään tappioon ei ole varaa. Vain lohkovoittajat etenevät lopputurnaukseen, jossa pelataan Tampereella välierät lauantaina 19.3. ja mitaliottelut sunnuntaina 20.3.
Lähde: Pesäpalloliitto

































