Yhdysvaltain F1-kisan tuomariston toiminta aiheutti suuren kohun.
Tuomaristo päätti antaa McLarenin Lando Norrisille viiden sekunnin aikasakon ja se pudotti Norrisin lopputuloksissa neljänneksi.
Kolmannen tilan otti Red Bullin Max Verstappen, vaikka hänkin oli ohittanut harmaalla alueella. Norrisia rangaistiin, Verstappenia ei.
– Tuomariston päätös antaa Lando Norrisille viiden sekunnin rangaistus Max Verstappenin ohittamisesta radan ulkopuolella herätti jälleen keskustelua päätösten johdonmukaisuudesta. Norris nosti esiin, että Verstappen oli tehnyt ohituksen kilpailun alussa ajamalla radan ulkopuolelle ensimmäisessä mutkassa ja samalla pakotti McLaren-kuskin ulos radalta, Motosport kirjoittaa.
Motorsportilta löytyy kuitenkin myös ymmärrystä tuomariston suuntaan. Tehtävä on suorastaan epäreilun vaativa.
– Kuka haluaisi olla F1-tuomari? Useimmille meistä jo illallisen valitseminen on tarpeeksi suuri haaste; päätös, joka suoraan vaikuttaa miljardien arvoisen mestaruuden lopputulokseen, on suorastaan valtava ja sillä on merkittäviä seurauksia kummallakin tavalla, sivusto jatkoi.
Lue myös: Sami Pajari jäi kiinni kovasta ylinopeudesta
Kuva: Red Bull Content Pool

































