McLaren kasvatti etumatkaansa Red Bulliin valmistajien MM-sarjassa, mutta Lando Norris menetti asemiaan kuskien mestaruustaistelussa. McLaren teki kaikkensa taatakseen Norrisille parhaat mahdollisuudet menestyä.

Norris taisteli kolmannesta sijasta Max Verstappenia vastaan, mutta menetti paikan saatuaan aikasakon, kun hänen katsottiin käyneen radan ulkopuolella ohittaessaan Verstappenia. Piastri ajoi maaliin viidentenä taisteluparin vanavedessä.

Norrisin saatua aikasakon hän oli vaarassa pudota Piastrin taakse viidenneksi. Siinä vaiheessa talli puuttui peliin.

– Lando sai viiden sekunnin rangaistuksen. Voitko hellittää sekunniksi, Piastrin kisainsinööri Tom Stallard totesi tiimiradioon, joka nousi esiin kilpailun jälkeen.

McLaren nosti hiljattain Norrisin sen ykköskuskiksi, jotta hänellä olisi parhaat mahdolliset eväät taistella maailmanmestaruudesta Verstappenia vastaan. Piastri ei purematta niellyt tuolloin tehtyä ratkaisua, mutta talli osoitti hänelle määräyksellä kaapin paikan.

Lue myös: Lando Norris myönsi totuuden mestaruustaistelusta – ”Momentumin tappaja”

Lue myös: Michael Schumacherin ex-manageri ihmetteli legendan tyttären päätöstä – ”Itse en olisi tehnyt niin”

LUE MYÖS: Saga Andersson nöyryytti Suomen muita seiväsnaisia – kisan jälkeen kadutti yksi seikka (UrheiluAreena.fi)