Red Bullin Max Verstappen saavutti neljännen peräkkäisen F1-mestaruutensa viime sunnuntaina Las Vegasissa ajetussa kauden kolmanneksi viimeisessä osakilpailussa. Verstappenin muhkealle tilille kilahtaa siitä huolimatta tuntuvasti vähemmän bonuksia viime vuoteen verrattuna.
Verstappen saavutti viime vuonna sarjaa dominoidessaan peräti 19 voittoa. Hänellä on tältä kaudelta koossa kahdeksan voittoa. Verstappen kuittaa mediatietojen mukaan voitosta noin 1,5 miljoonaa euroa.
Verstappen tulee tienaamaan tällä kaudella bonuksina vähintään noin 15 miljoonaa euroa viime vuotta vähemmän. Yksinomaan mestaruuden arvo on Fox Sportsin 5 miljoonaa euroa.
Takkiin bonuksien muodossa tulee myös valmistajien mestaruuden osalta ja se kirpaisee kaikkia Red Bull-tallin työntekijöitä. Tähän suurin syypää on Verstappenin surkeasti ajanut tallikaveri Sergio Perez, joka ei ole pystynyt täyttämään tältä osin tonttiaan meneillään olevalla kaudella.
McLaren johtaa valmistajien sarjaa 606 pistettä plakkarissaan. Ferrari (584) on toisena ja Red Bull (555) kolmantena.
Lue myös:Max Verstappenin managerilta suorat sanat Red Bullille – uhkaus on annettu
































