Ferrari juhli kaksoisvoittoa USA:n F1-kisassa sunnuntaina, mutta myös mestaruustaistossa nähtiin pieni käänne.
Red Bullin Max Verstappen ja McLarenin Lando Norris taistelivat kisan kolmannesta tilasta.
Kohu oli valmis. Verstappen puolusti paikkaansa pitkään sääntöjen rajamailla, mutta lopulta Norris pääsi ohi.
Lopulta kisan tuomaristo antoi Norrisille kuitenkin viiden sekunnin aikasakon, vaikka ihan samaan tapaan Verstappen oli puolustanut harmaalla alueella paikkaansa.
Aikasakko riitti pudottamaan Norrisin neljänneksi ja Verstappen nousi kisassa kolmanneksi.
Brittimedia BBC suhtautui tilanteeseen sarkasmilla. Se muun muassa totesi taistelun olleen ”kiehtova”. BBC muistutti myös, että Norris sai rangaistuksen aivan samanlaisesta liikkeestä, mistä Verstappen taas selvisi ilman rangaistusta.
Kuva: Red Bull Content Pool.
Lue myös: Max Verstappen on ottamassa Lando Norrisista niskalenkkiä

































