Neljänteen peräkkäiseen maailmanmestaruuteen tukevan otteen omaava Max Verstappen, 27, on vihjaillut jälleen kerran F1-uransa päättymisestä. Verstappen kertoi Las Vegasin GP:n alla, että kausi 2026 saattaa jäädä hänen viimeisekseen.
F1-sarjan tekniset säännöt muuttuvat merkittävästi kauden 2026 jälkeen.
– Minulle merkitsee paljon se, millaisia ajettavia autot ovat vuodesta 2026 eteenpäin. Onko niillä mukava ajaa? Kilpailujen määrä ja se kuinka paljon olet poissa kotoa, se on vaativaa. Ja tietysti olen voittanut jo paljon Formula 1:ssä, Verstappen pyörittelee F1 Chroniclen haastattelussa.
– Haluan myös tehdä muita asioita ja jossain vaiheessa haluan myös ajaa vähemmän kilpailuja. Olen ollut F1-sarjassa mukana 17-vuotiaasta lähtien. Se on pitkä aika Formula 1:ssä, Verstappen jatkaa.
Verstappenia on viety Mercedekselle kauden 2025 jälkeen. Toisena mahdollisena vaihtoehtona on pidetty Aston Martinia, jos Verstappen päättää nostaa kytkintä Red Bullilta.
– Minulla on Red Bullin kanssa sopimus vuoteen 2028. Se sisältää irtisanomislausekkeita, Verstappen vahvistaa.
Siirto toiseen talliin saattaisi olla Verstappenille tarvittava motivaation lähde uran jatkamiseen.
Lue myös:Valtteri Bottas on jo tyrmännyt yhden siirron – ”Pöydällä on mielenkiintoisia asioita”
































