Lewis Hamilton on kertonut ensimmäistä kertaa tarkemmin vakavasta niskavammasta, jonka hän sai Ferrarin yksityisissä testeissä Barcelonassa ennen Formula 1 -kauden 2025 alkua.
Hamilton ajoi ulos Circuit de Barcelona-Catalunyan radalla vain muutama päivä sen jälkeen, kun hän oli liittynyt Ferrarille. Onnettomuuden jälkeen uskottiin yleisesti, ettei britti loukkaantunut vakavasti.
Monacon GP:n jälkeen Hamilton vihjasi ensimmäisen kerran, että ulosajolla oli ollut merkittäviä seurauksia. Barcelonassa, jossa hän juhli myöhemmin ensimmäistä Ferrari-voittoaan, hän kertoi kärsineensä vamman vaikutuksista kuukausien ajan.
Itävallan GP:n mediapäivänä Hamilton avasi tapahtumia tarkemmin.
– Tämä on yksityisasia, mutta ajoin viime vuonna testeissä todella kovaa seinään, Hamilton kertoi medialle.
– Yksi niskani välilevyistä siirtyi paikaltaan ja pullistui hermoa vasten. Sen vuoksi en pystynyt tekemään juuri mitään noin yhdeksään viikkoon.
Hamiltonin mukaan vamma vaikutti merkittävästi hänen arkeensa ja valmistautumiseensa Ferrarin riveissä.
– Kävin joka päivä kiropraktikolla ja fysioterapiassa. En pystynyt nukkumaan, söin paljon kipulääkkeitä ja sain pistoshoitoja. Tein kaikkeni yrittääkseni korjata tilanteen.
– Jouduin elämään sen kanssa, eikä se ollut helppoa ajoasennossa, jossa Formula 1 -kuljettaja istuu.
Hamiltonin ensimmäinen Ferrari-kausi jäi lopulta odotuksia vaisummaksi, eikä hän noussut kertaakaan palkintokorokkeelle. Tällä kaudella britti on kuitenkin palannut kärkeen: tilillä on jo kolme palkintosijaa ja ensimmäinen voitto Ferrarin kuljettajana, ja hän on kuljettajien MM-sarjassa toisena.
































