Arsenalin Kai Havertz on kertonut avoimesti tunteistaan Mestarien liigan finaalin jälkeen.
Lontoolaisseura koki Budapestissa valtavan pettymyksen hävittyään Paris Saint-Germainille rangaistuspotkukilpailussa.
Havertz oli ehtinyt nostattaa Arsenalin toiveita maalillaan, joka näytti pitkään vievän joukkueen kohti eurooppalaisen seurajoukkuejalkapallon kirkkainta helmeä.
Lopulta unelma kuitenkin mureni.
Juhlat tuntuivat väärältä ajatukselta
Finaalitappiota seuranneena päivänä Arsenalilla oli kuitenkin edessään toinen merkittävä tapahtuma.
Joukkueen oli määrä osallistua Valioliigan mestaruusparaatiin Islingtonin kaduilla.
Havertzin mukaan ajatus tuntui aluksi lähes mahdottomalta.
– Rehellisesti sanottuna se oli vaikeaa, Havertz kertoi.
– Ottelun jälkeen ajattelin aluksi, että koko tapahtuma perutaan.
Yön aikana ajatukset kuitenkin muuttuivat. Kun joukkue nousi paraatibussiin, vastassa oli valtava ihmismeri.
– Seuraavana aamuna asiat näyttivät erilaisilta.
Arsenalin ympärille kerääntyi valtava määrä kannattajia juhlistamaan historiallista kautta, joka päättyi seuran ensimmäiseen Englannin mestaruuteen 22 vuoteen.































