Sportivo TV

Formula 1 -kuljettaja Liam Lawson on kertonut joutuneensa tekemään merkittävän päätöksen oman hyvinvointinsa vuoksi.

Uusiseelantilainen paljasti High Performance -podcastissa, että hän on mykistänyt kaikki formula ykkösiin liittyvät sosiaalisen median tilit jatkuvan verkkovihan ja huhumyllyn vuoksi.

Lawsonin mukaan tilanne kärjistyi erityisesti viimeisten 12 kuukauden aikana.

Lawson nousi Racing Bullsin kisakuljettajaksi vuoden 2024 Singaporen GP:n jälkeen korvattuaan Daniel Ricciardon.

Vahvat otteet toivat hänelle paikan Red Bullilta kaudelle 2025, mutta pesti jäi lyhyeksi.

Vain kahden kilpailun jälkeen Red Bull palautti Lawsonin takaisin Racing Bullsiin ja nosti Yuki Tsunodan hänen tilalleen.

Samalla kuljettaja joutui valtavan huomion kohteeksi.

”Se olisi ajanut minut hulluksi”

Lawson kertoi, että sosiaalisessa mediassa liikkuvien mielipiteiden ja huhujen määrä kasvoi lopulta liian suureksi.

– Sitä tapahtuu nykyään niin paljon. Varsinkin kaiken sen jälkeen, mitä viimeisten 12 kuukauden aikana on tapahtunut, niitä alkaa vain sivuuttaa.

– Mielipiteitä, huhuja ja asioita liikkuu jatkuvasti, ja monet niistä eivät pidä lainkaan paikkaansa. Jos keskittyisit jokaiseen niistä, se ajaisi sinut hulluksi, Lawson sanoi.

Lopulta kuljettaja päätti tehdä radikaalin ratkaisun.

– Olen käytännössä poistanut sen elämästäni. Jokainen formula ykkösiin liittyvä tili on mykistetty. Kaikki on täysin mykistetty, joten en näe niistä mitään.

Lawson kertoi jopa ystäviensä joutuneen välillä kertomaan hänelle F1-maailmassa leviävistä puheenaiheista.

– Ihmiset kysyvät minulta, kuulinko tästä tai tuosta. Vastaan aina, etten tiedä siitä mitään.

Lawsonin mukaan ratkaisu oli oikea.

– Minulle siitä oli paljon apua. Sillä oli suuri vaikutus.

LUE MYÖS: Salaisuus julki: Nooralotta Neziri astui esiin Ylellä (UrheiluAreena.fi)