Sportivo TV

Patrick Vieira ei usko Englannin ja Ghanan välisen maalittoman tasapelin muuttaneen MM-turnauksen voimasuhteita.

Englanti aloitti kisat näyttävällä 4–2-voitolla Kroatiasta, mutta jäi toisessa ottelussaan 0–0-tasapeliin Ghanaa vastaan.

Monet pitivät tulosta takaiskuna, mutta Vieira näkee tilanteen toisin.

”Englanti ei ottanut askelta taaksepäin”

Ranskan paidassa maailmanmestaruuden voittanut Vieira muistutti, ettei Englanti hävinnyt ottelua.

– Ensimmäisen voiton jälkeen odotimme ehkä enemmän energiaa, mutta myös Ghana ansaitsee tunnustusta, Vieira sanoi The Rest Is Football -podcastissa.

– He olivat hyvin organisoituja, todella vaikeita pelata vastaan ja vaarallisia vastahyökkäyksissä.

Vieiran mukaan ottelun jälkeinen keskustelu oli osittain ylimitoitettua.

– Ottelun jälkeen syntyi tunne, että tämä oli askel taaksepäin Englannille, mutta minusta näin ei ole.

Vieira uskoo edelleen Englannin olevan yksi turnauksen vahvimmista joukkueista.

– Uskon yhä, että Englanti on vähintään välierissä ja ehkä jopa finaalissa, koska kyseessä on todella hyvä joukkue.

LUE MYÖS: IS:lle ikävää vihjailua Saga Vannisen valmentajasta Erki Noolista (UrheiluAreena.fi)