Ousmane Dembele teki Norjaa vastaa kolme maalia Ranskan voittaessa jalkapallon MM-kisaottelun Bostonin lähellä Foxborossa 4-1.

Paris-Saint Germainin tähtipelaajalla Dembelellä on koossa näissä kisoissa tilillään jo neljä maalia. Hän oli mukana MM-kisoissa 2018 ja 2022 voittaen kultaa ja hopeaa, mutta ei niissä kisoissa tehnyt ainuttakaan maalia.

– Ainutlaatuinen tapahtuma on tehdä kolme maalia MM-kisaottelussa. Mutta tärkeintä on sijoittua ykköseksi alkulohkossa ykköseksi, Dembele totesi Fifan haastattelussa.

Dembeleltä kysyttiin myös, miten hän juhlistaa ottelun parhaan pelaajan palkintoaan?

– Meillä on perheemme täällä. Vietämme aikaa yhdessä, hän vastasi.

Dembele oli hyvin vähäpuheinen. Hänen on väitetty närkästyneen häneen kohdistetusta kritiikistä.

– Ousmane on ihminen, ja kuten kaikki ihmiset, ottaa hän kritiikin vastaan. Kun hänellä on ollut vaikeuksia, tulee hän takaisin aina vahvempana. Hän tekee aina valtavasti töitä. Hän teki kolme maalia MM-kisaottelussa, mikä on poikkeuksellista, kommentoi Ranskan päävalmentajana ottelussa toiminut Guy Stephan.

LUE MYÖS: Silja Kosonen voitti kaikki – ei voinut käsittää miten pitkälle heitti (UrheiluAreena.fi)