Manchester City on laittamassa Ison–Britannian siirtoennätyksen uusiin lukemiin. Fabrizio Romano uutisoi Valioliiga-jätin päässeen Nottingham Forestin kanssa yhteisymmärrykseen keskikenttäpelaaja Elliot Andersonin siirrosta.

City maksaa Andersonista 116 miljoonan punnan siirtokorvauksen. Kyseessä olisi ylivoimaisesti kaikkien aikojen kallein brittisiirto.

Edellisestä ennätyksestä vastasi myös City. Seura osti tuolloin Jack Grealishin Aston Villasta 100 miljoonalla punnalla kesällä 2021.

Anderson on pyytänyt Romanon mukaan Forestilta lupaa jättää seuran. Englannin MM-joukkueen mukana olevan keskikenttäpelaajan lääkärintarkastus on kisapaikoilla Yhdysvalloissa.

Anderson on pelannut MM-kisoissa Englannin keskikentän keskellä avauskokoonpanossa Declan Ricen rinnalla. 23-vuotias keskikenttäpelaaja viimeisteli viime kaudella Valioliigassa 38 otteluun neljä maalia ja tilastoi saman verran maaliin johtaneita syöttöjä.

LUE MYÖS: Suomalaishiihtäjä romahti totaalisesti – seuraukset olivat karut (UrheiluAreena.fi)