Buffalo Sabresin GM Jarmo Kekäläinen avasi keskiviikkona julkisuudessa syitä, jotka johtivat puolustaja Bowen Byramin lähtöön seurasta.
Buffalo kauppasi Byramin ja Jordan Greenwayn Chicago Blackhawksiin, ja siirto herätti runsaasti keskustelua NHL-piireissä.
Kekäläisen mukaan ratkaisuun johti lopulta yksi keskeinen tekijä.
Suomalaispomon mukaan Buffalo olisi halunnut tehdä jatkosopimuksen Byramin kanssa. Pelaajan suunnitelmat olivat kuitenkin toisenlaiset.
– Pidämme Bowen Byramista paljon. Halusimme tehdä hänen kanssaan uuden sopimuksen, mutta se ei ollut toteutumassa, Kekäläinen sanoi.
– Meidän oli tehtävä päätös. Meillä oli pari vaihtoehtoista kauppaa pöydällä, joten päätimme tehdä tämän siirron.
”Hän ei halunnut neuvotella”
Kekäläinen kertoi tilanteen olleen hyvin suoraviivainen.
– Hän ei halunnut neuvotella. Hän ei ollut tekemässä sopimusta kanssamme.
GM:n mukaan tämä jätti seuralle hyvin vähän vaihtoehtoja.
– Hän ei jättänyt meille mahdollisuutta tehdä tässä tilanteessa mitään muuta.
































