Sportivo TV

Buffalo Sabresin GM Jarmo Kekäläinen avasi keskiviikkona julkisuudessa syitä, jotka johtivat puolustaja Bowen Byramin lähtöön seurasta.

Buffalo kauppasi Byramin ja Jordan Greenwayn Chicago Blackhawksiin, ja siirto herätti runsaasti keskustelua NHL-piireissä.

Kekäläisen mukaan ratkaisuun johti lopulta yksi keskeinen tekijä.

Suomalaispomon mukaan Buffalo olisi halunnut tehdä jatkosopimuksen Byramin kanssa. Pelaajan suunnitelmat olivat kuitenkin toisenlaiset.

– Pidämme Bowen Byramista paljon. Halusimme tehdä hänen kanssaan uuden sopimuksen, mutta se ei ollut toteutumassa, Kekäläinen sanoi.

– Meidän oli tehtävä päätös. Meillä oli pari vaihtoehtoista kauppaa pöydällä, joten päätimme tehdä tämän siirron.

”Hän ei halunnut neuvotella”

Kekäläinen kertoi tilanteen olleen hyvin suoraviivainen.

– Hän ei halunnut neuvotella. Hän ei ollut tekemässä sopimusta kanssamme.

GM:n mukaan tämä jätti seuralle hyvin vähän vaihtoehtoja.

– Hän ei jättänyt meille mahdollisuutta tehdä tässä tilanteessa mitään muuta.

LUE MYÖS: IS:lle ikävää vihjailua Saga Vannisen valmentajasta Erki Noolista (UrheiluAreena.fi)